Profile (CV) of the research teaching staff

Gracia Pérez, María Luisa
Department: Departamento de Psicología y Sociología
Field: Trabajo Social y Servicios Sociales
Faculty: Facultad de Ciencias Sociales y del Trabajo

Group: S16_23R: Bienestar y Capital Social
Academic position: Prof. Asociado

PhDs
  • Doctor Sociología. Facultad de Ciencias Sociales y del Trabajo. 2015

Download curriculum in PDF format

 
       

Journal articles

  • Pérez-Nebra, Amalia Raquel; Viana, Brenda Soares; Lira, Eva; Martín-Hernandez, Pilar; Gracia-Pérez, María Luisa; Gil-Lacruz, Marta. The work design contribution to educational workers' sustainable wellbeing and performance patterns. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY. 2022. DOI: 10.3389/fpsyg.2022.1020942

  • Gil-Lacruz, Marta; Gil-Lacruz, Ana Isabel; Gracia-Pérez, María Luisa. Health-related quality of life in young people: the importance of education. HEALTH AND QUALITY OF LIFE OUTCOMES. 2020. DOI: 10.1186/s12955-020-01446-5

  • Gil-Lacruz, Marta; Gracia-Pérez, María Luisa; Gil-Lacruz, Ana Isabel. Reply to learning by doing….errors! comment on Gil-Lacruz, M.; Gracia-Pérez, M.L.; Gil-Lacruz, A.I. learning by doing and training satisfaction: An evaluation by health care professionals. int. J. Environ. Res. Public Health 2019, 16, 1397. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH. 2020. DOI: 10.3390/ijerph17010038

  • Gil-Lacruz, Marta; Gracia-Perez, María Luisa; Gil-Lacruz, Ana Isabel. Learning by doing and training satisfaction: an evaluation by health care professionals. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH. 2019. DOI: 10.3390/ijerph16081397

  • Gracia-Perez, M.L.; Gil-Lacruz, M. Participación y salud: nuevas iniciativas ACCIONES E INVESTIGACIONES SOCIALES. 2019. DOI: 10.26754/ojs_ais/ais.2019393234

  • Gracia-Perez, M.L.; Gil-Lacruz, M. The impact of a continuing training program on the perceived improvement in quality of health care delivered by health care professionals. EVALUATION AND PROGRAM PLANNING. 2018. DOI: 10.1016/j.evalprogplan.2017.09.009

  • Gracia-Perez, M.L.; Gil-Lacruz, M. Índice de Evaluabilidad: Diseño e Implementación en un Programa de formación continúa en el ámbito sanitario. RISE - INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. 2018. DOI: 10.17583/rise.2018.2839

  • Gracia Pérez, Luisa; Gil Lacruz, Marta; Gil Lacruz, Ana Isabel. Evaluación del impacto de la modalidad formativa learning by doing, en profesionales sanitarios en Aragón. CONTEXTOS EDUCATIVOS-REVISTA DE EDUCACION. 2017

Scientific chapters

  • El teletrabajo de las mujeres en las organizaciones: de la reclusión a la conciliación. Sánchez-García, Julia; Vega-Tinoco, Andrea; Pérez Pérez, Manuela; Lira Rodríguez, Eva; Gracia Pérez, María Luisa; Gil-Lacruz, Marta. POLÍTICAS PÚBLICAS Y SOCIALES. INTELIGENCIA ARTIFICIAL, ECONOMÍA, DEMOCRACIA Y DERECHO: UN ENCUENTRO INEVITABLE. 2021

  • Manuela Pérez Pérez, Eva M. Lira Rodríguez, María Luisa Gracia Pérez, Marta Gil Lacruz... [et al.]. El teletrabajo de las mujeres en las organizaciones : de la reclusión a la conciliación. POLÍTICAS PÚBLICAS Y SOCIALES: INTELIGENCIA ARTIFICIAL, ECONOMÍA, DEMOCRACIA Y DERECHO. 2021

  • Marta Gil Lacruz, Ana Isabel Gil Lacruz, María Luisa Gracia Pérez. El papel de la educación para la salud en el empoderamiento del paciente. CALIDAD DE VIDA DE LOS MAYORES: OPORTUNIDADES DE SALUD Y PARTICIPACIÓN. 2019

  • Ana Isabel Gil Lacruz, Marta Gil Lacruz, Luisa Gracia Pérez. Aproximación al bienestar en la tercera edad desde el voluntariado senior. POLÍTICAS PÚBLICAS Y SOCIALES: TIEMPOS DE RUPTURA Y OPORTUNIDAD. 2016



© University of Zaragoza | Versión 2.28.0
© Computing and Communications Service of the University of Zaragoza (Pedro Cerbuna 12, 50009 ZARAGOZA - SPAIN)