Profile (CV) of the research teaching staff

Hijazo Gascon, Alberto
Department: Departamento de Lingüística y Literaturas Hispánicas
Field: Lengua Española
Faculty: Facultad de Filosofía y Letras

Research Institute: INSTITUTO UNIVERSITARIO DE INVESTIGACIÓN EN PATRIMONIO Y HUMANIDADES (IPH)
Group: H11_23R: Psylex (Lenguaje y cognición)
Academic position: Prof. Titular Univ.

Academic position
  • Coordinador de Máster Universitario en Enseñanza del Español como Lengua Extranjera


 
         

Journal articles

Books

Scientific chapters

  • The acquisition of emotion metaphors by Bulgarian learners of Spanish as a Second Language. Suárez-Campos, Laura; Hijazo-Gascón, Alberto; Ibarretxe Antuñano, Iraide. RECENT ADVANCES IN SECOND LANGUAGE EMOTION RESEARCH. 2022

  • Alberto Hijazo Gascón. Motion event contrasts in Romance languages: Deixis in Spanish as a Second Language. MOTION AND SPACE ACROSS LANGUAGES: THEORY AND APPLICATIONS. 2017

  • Iraide Ibarretxe, Alberto Hijazo-Gascón, María Teresa Moret-Oliver. The importance of minority languages in semantic typology: the case of Aragonese and Catalan. MOTION AND SPACE ACROSS LANGUAGES: THEORY AND APPLICATIONS. 2017

  • Same family, different Paths: intratypological differences in three Romance languages. Hijazo-Gascón, Alberto; Ibarretxe Antuñano, Iraide. VARIATION AND CHANGE IN THE ENCODING OF MOTION EVENTS. 2013

  • Variation in motion events: Theory and applications. Ibarretxe Antuñano, Iraide; Hijazo-Gascón, Alberto. SPACE AND TIME ACROSS LANGUAGES AND CULTURES. VOLUME I: LINGUISTIC DIVERSITY. 2012

  • Alberto Hijazo Gascón. Dos lenguas y una mente: historia de la influencia interlingüística en la adquisición de segundas lenguas. LA SABIDURÍA DE MNEMÓSINE: ENSAYOS DE HISTORIA DE LA LINGÜÍSTICA OFRECIDOS A JOSÉ FRANCISCO VAL ÁLVARO. 2012

  • What is culture? Anthropological, Neurological and Psychological Answers to a Linguistic Question? Hijazo Gascón, Alberto. SISTEMAS LINGÜÍSTICOS Y PERSPECTIVA COGNITIVA. 2010



© University of Zaragoza | Versión 2.26.9
© Computing and Communications Service of the University of Zaragoza (Pedro Cerbuna 12, 50009 ZARAGOZA - SPAIN)