Profile (CV) of the research teaching staff

Urcola Pardo, Fernando
Department: Departamento de Fisiatría y Enfermería
Field: Enfermería
Faculty: Facultad de Ciencias de la Salud

Research Institute: INSTITUTO UNIVERSITARIO DE CIENCIAS AMBIENTALES (IUCA)
Group: AGUA Y SALUD AMBIENTAL
Academic position: Profesor Interino
Email: furcola@unizar.es
ORCID number: 0000-0001-7049-8295

Download curriculum in PDF format Go to ORCID page

 
       

Journal articles

  • Ortiz de Elguea, J.; Orkaizagirre-Gómara, A.; Sánchez de Miguel, M.; Urcola-Pardo, F.; Germán-Bes, C.; Lizaso-Elgarresta, I. Adapting and validating the Hospital Survey on Patient Safety Culture (HSOPS) for nursing students (HSOPS-NS): A new measure of Patient Safety Climate. NURSE EDUCATION TODAY. 2019

  • Serrano Vicente, María Isabel; Fernández Rodrigo, María Teresa; Satústegui Dordá, Pedro José; Urcola Pardo, Fernando. Agresiones a profesionales del sector sanitario en españa. Revisión sistemática. REVISTA ESPANOLA DE SALUD PUBLICA. 2019

  • Pérez Corral, María; Urcola Pardo, Fernando; Fernández Rodrigo, M. Teresa; Benito Ruiz, Eva; Satústegui Dordá, Pedro José. Inequidades en la atención al dolor torácico de origen isquémico en Urgencias desde una perspectiva de género. REVISTA ESPANOLA DE SALUD PUBLICA. 2019

  • Urcola Pardo, Fernando; Blázquez Ornat, Isabel; Anguas Gracia, Ana; Gasch Gallén, Ángel; Germán Bes, Concepción. Perceptions of nursing students after performing an individual activity designed to develop their critical thinking: The "critical card" tool. NURSE EDUCATION IN PRACTICE. 2018

  • Navas-Ferrer, Carlos; Urcola-Pardo, Fernando; Subiron-Valera, Ana Belén; Germán-Bes, Concepción. Validity and Reliability of Objective Structured Clinical Evaluation in Nursing. CLINICAL SIMULATION IN NURSING. 2017

  • Salavera, Carlos; Urcola-Pardo, Fernando; Usán, Pablo; Jarie, Laurane. Translation and validation of the Mind-Wandering Test for Spanish adolescents. PSICOLOGIA: REFLEXAO E CRITICA. 2017

  • Blázquez-Ornat, Isabel; Urcola, Fernando; Ruiz de Visñaspre, Regina; Germán Bés, Concha. Experiencias sobre el aprendizaje clínico del alumnado de Enfermería de la Universidad de Zaragoza. INDEX DE ENFERMERÍA. 2017

  • Urcola-Pardo, F.; Oliván-Blázquez, B.; Germán-Bes, C.; Pérez-Yus, M. C.; García-Campayo, J. Terminología mindfulness en la literatura científica española: expresiones y definiciones utilizadas. ACTAS ESPAÑOLAS DE PSIQUIATRÍA. 2016

  • Germán Bés, Concepción; Urcola-Pardo, Fernando; Blázquez Ornat, Isabel;. Dos enfermeros gallegos que hacen historia: Begoña Domínguez y Benxamín Porto. TEMPERAMENTUM (GRANADA). 2014

  • Urcola Pardo, Fernando. Experiencia de una cuidadora familiar de un paciente en situación terminal sin enfermera referente. ARCHIVOS DE LA MEMORIA. 2013

  • Urcola Pardo, Fernando; Callén Galindo, Marta; García Arias, María Pilar; Ruiz Iglesias, Laura. El coste del cuidado y los mecanismos de compensación oficiales existentes. TESELA (GRANADA). 2012

Journal editorial management

  • Index de enfermería. 1132-1296. 17/09/18



© University of Zaragoza | Versión 2.11.39
© Computing and Communications Service of the University of Zaragoza (Pedro Cerbuna 12, 50009 ZARAGOZA - SPAIN)