Perfil (CV) del personal docente investigador

Yagüe Pasamón, Sergio
Departamento: Idiomas
Área: Lengua inglesa
Centro: Centro Universitario de la Defensa - CUD AGM
Categoría profesional: Profesor ayudante doctor
Correo electrónico: syaguep@unizar.es

Titulaciones universitarias
  • Máster Universitario en Traducción y Nuevas Tecnologías: Traducción de Software y Productos Multimedia. Universidad Internacional Menéndez Pelayo. 2019
  • Graduado o Graduada en Maestro de Educación Primaria. Universidad Camilo José Cela. 2019
  • Máster universitario en Traducción Especializada (INGLÉS/FRANCÉS/ALEMÁN-ESPAÑOL). Universidad de Córdoba. 2016
  • Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación profesional y enseñanza de Idiomas. Universidad Internacional de Valencia. 2015
  • Graduado o Graduada en Estudios Ingleses. Universidad de Zaragoza. 2014

Doctorados
  • Doctor en Lenguas y Culturas. Universidad de Córdoba. 2023


 
         

Libros

  • Supremachist Constructions of Gender in Multiplatform Fictional Narrations and Patriarchal Statism: From conceptual representation to socio-political projection. Yagüe Pasamón, Sergio. 2023

Capítulos

  • Aural Comprehension Individualised Training through Combinatory Language-generative and Text-to-speech AI in University English Training Programmes. Yagüe Pasamón, Sergio. REPENSAR LA INNOVACIÓN EN EL AULA: OTRAS FORMAS DE ENSEÑANZA. 2024

  • Language Generative ChatGPT AI in Roleplay Dynamics Individualisation University English Language Teaching Environments: towards Learning Individualisation. Yagüe Pasamón, Sergio. REPENSAR LA INNOVACIÓN EN EL AULA: OTRAS FORMAS DE ENSEÑANZA. 2024

  • Plickers AI Multiple QR-Code Technological Tools for AI Assessment Data Collection, Classification and Custody in University English Module Curricular Designs. Yagüe Pasamón, Sergio. IA APLICADA A LA ENSEÑANZA Y EL APRENDIZAJE. 2024

  • Text Inspector AI Implementation for Curricular Design Materials Grading to Comprehensible Input in the University Teaching of English Language. Yagüe Pasamón, Sergio. PATRIMONIO Y COMPETENCIAS DIGITALES EN LA SOCIEDAD HIPERCONECTADA Y PARTICIPATIVA. 2024

  • The Immersive Naturalisation of the Male-Supremacist Socio-political structuration in the Pokémon Red to Pokémon White Videogame Saga. Yagüe Pasamón, Sergio. ESTUDIOS DE LITERATURA, TRADUCCIÓN LITERARIA Y OTRAS MODALIDADES. 2024

  • Universal Design for Learning in University Instruction Environments: Language-Generating AI Contribution to Multi-Intelligence Input Representation in English Teaching Contexts. Yagüe Pasamón, Sergio. IA APLICADA A LA ENSEÑANZA Y EL APRENDIZAJE. 2024

  • Formatos de incorporación de la IA como augurio de la revolución de los procesos de enseñanza-aprendizaje en los Programas de Grado en Estudios Ingleses. Yagüe Pasamón, Sergio. EDUNOVATIC 23. 2023

  • Linguistic-diatopic and Contextual Incompatibilities in Triple-A Resident Evil 4 Localisation and its Contribution to the Deterioration of the Spanish-speaking Audiences’ Gaming Experience. Yagüe Pasamón, Sergio. LA TRADUCCIÓN DE TEXTOS LITERARIOS Y OTRAS VARIEDADES DE TRADUCCIÓN. 2023

  • Temporalización y autoaprendizaje en la planificación de la implementación de IA en el diseño curricular del grado en estudios ingleses. Yagüe Pasamón, Sergio. EDUNOVATIC 23. 2023

  • I WILL Tell you how Smith Slapped Rock at the Oscars: Professionalism and Trust within the Narrative Insertion of Influential Male Supremacist Approaches in Contemporary Western News Reporting. Yagüe Pasamón, Sergio. DEL PERIODISMO A LOS PROSUMIDORES. MENSAJES, LENGUAJES Y SOCIEDAD. 2022

  • Not to my wife: The Contemporary Re-edition of Male Supremacist Medieval Honour in Influential Movie-Star Smith’s Performance at the 94th Academy Awards. Yagüe Pasamón, Sergio. EL PODER DE LA COMUNICACIÓN POLÍTICA: ACTORES, ESTRATEGIAS Y ALTERNATIVAS. 2022

  • Recreating Women’s Communicative Verbosity-related Subversion in Popular Culture through the Invokation of Grice’s Conversational Theory. Yagüe Pasamón, Sergio. REFLEXIONES PLURIDISCIPLINARES EN TORNO A LA CONSTRUCCIÓN DE IDENTIDADES. 2021

  • COVID-19 Confinement-related Mental Disorders: Morbidity and the Remedial Use of ICT in Hispanic Societies. Yagüe Pasamón, Sergio. THE POLITICS OF TECHNOLOGY IN LATIN AMERICA (VOLUME 2): DIGITAL MEDIA, DAILY LIFE AND PUBLIC ENGAGEMENT. 2021

  • Little actions, mass destruction : displacement-oriented narrative amplification of women's range of action in western patriarchies through folk. Yagüe Pasamón, Sergio. DISCURSOS, MUJERES Y ARTES. ¿CONSTRUYENDO O DERRIBANDO FRONTERAS?. 2021

  • Pandemics and Male Supremacism Metamorphosis: the Civic Canalisation of Male Chauvinist Ideology into Social Networking VS Feminist Epidemic Protests in Social Distancing Era. Yagüe Pasamón, Sergio. REFLEXIONES PLURIDISCIPLINARES EN TORNO A LA CONSTRUCCIÓN DE IDENTIDADES. 2021

  • Spanish Women’s Own Ordeal: Socio-political feminist conquests and counterrevolutionary involutions in convulsive 20th century. Yagüe Pasamón, Sergio. WOMEN, WOMANHOOD AND SOCIETY: A POSTMODERN PERSPECTIVE. 2021

  • The Implementation of Grice’s Conversational Collaboration Theory in Popular Culture and its Role in the Promotion of Women’s Communicative Incompetence and Unreliability. Yagüe Pasamón, Sergio. DISCURSOS, MUJERES Y ARTES. ¿CONSTRUYENDO O DERRIBANDO FRONTERAS?. 2021

  • The surveyal of the female writer depictional distortion within contemporary Western patriarchies in The Simpson serial animation. Yagüe Pasamón, Sergio. ESCRITORAS Y FRONTERAS GEOSIMBÓLICAS. 2021

  • The Use of Twitter-based Hoaxes in Spanish Ultraconservative Politics for Feminism Delegitimisation and Women’s Displacement from the Power Sphere within COVID-19 Crisis. Yagüe Pasamón, Sergio. MUROS DE DISCRIMINACIÓN Y EXCLUSIÓN EN LA CONSTRUCCIÓN DE IDENTIDADES: LA MIRADA DE LAS CIENCIAS SOCIALES. 2021

  • Phonic-aided Literacy and COVID-19 Prophylaxis Detrimental Impact in Spanish MECD/British Council Bilingualism. Yagüe Pasamón, Sergio. CIVINEDU. 2020



© Universidad de Zaragoza | Versión 2.28.0
© Servicio de Informática y Comunicaciones de la Universidad de Zaragoza (Pedro Cerbuna 12, 50009 ZARAGOZA - ESPAÑA)