Perfil (CV) del personal docente investigador

Guillén Galve, Ignacio
Departamento: Departamento de Filología Inglesa y Alemana
Área: Filología Inglesa
Centro: Facultad de Filosofía y Letras

Research Institute: INSTITUTO DE BIOCOMPUTACIÓN Y FÍSICA DE SISTEMAS COMPLEJOS (BIFI)
Grupo: H16_23R: CIRES

Códigos UNESCO
  • Enseñanzas de lenguas
  • Fonética
  • Fonología
  • Estilística (estilo y retórica)
  • Sintaxis, análisis sintáctico
  • Otras

Tramos de investigación
  • CNEAI research evaluation. 01/01/22
  • CNEAI research evaluation. 01/01/06
Categoría profesional: Prof. Titular Univ.
Correo electrónico:
ORCID: 0000-0002-5304-1290

Líneas de investigación
  • Lingüística aplicada
  • Gramática
  • Sintaxis
  • Fonética
  • Lenguas modernas

Descargar currículum en formato PDF Ir a la página ORCID

 
           

Artículos

Comunicaciones

Libros

  • Ethnographies of Academic Writing Research. Theory, methods, and interpretation. 2021

  • edited By Ignacio Guillén-Galve and Ignacio Vázquez-Orta. English as a lingua franca and intercultural communication: implications and applications in the field of English Language Teaching. 2018

  • Ignacio Vázquez Orta, Ignacio Guillén Galve, editores. Perspectivas pragmáticas en lingüística aplicada. 1998

  • Ignacio Guillén (ed.) ... [et al.] ; Departamento de Filología Inglesa y Alemana de la Universidad de Zarago. El discurso de la convergencia europea en los textos sobre el Tratado de Maastricht: un recorrido pragmalingüístico por algunos textos periodísticos e institucionales británicos y españoles. 1996

  • Carmen Olivares Rivera, Macario Olivera Villacampa, Ignacio Guillén Galve. Desconstrucción de textos bíblicos en inglés: escuchando las voces que surcan los textos. 1994

Capítulos

  • Methodological reflections on and participatory episodes of ethnographic academic writing research. Bocanegra Valle, Ana; Guillén Galve, Ignacio. ETHNOGRAPHIES OF ACADEMIC WRITING RESEARCH. THEORY, METHODS, AND INTERPRETATION. 2021

  • Taking the Ethnomethodological Lens to Enquire into Academic Literacy Development in Graduate Students. Guillén Galve, Ignacio; Vela Tafalla, Miguel Ángel. ACADEMIC LITERACY DEVELOPMENT: PERSPECTIVES ON MULTILINGUAL SCHOLARS' APPROACHES TO WRITING. 2021

  • Investigating the teaching of the pronunciation of English as a Lingua Franca to Adult Learners of English for Academic Purposes: A case for fine-tuning at the intersection of socio-linguistics and English language education. Guillén Galve, Ignacio. ENGLISH AS A LINGUA FRANCA AND INTERCULTURAL COMMUNICATION: IMPLICATIONS AND APPLICATIONS IN THE FIELD OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING. 2018

  • Ignacio Guillén Galve, Ignacio Vázquez-Orta. Introduction [English as a lingua franca and intercultural communication]. ENGLISH AS A LINGUA FRANCA AND INTERCULTURAL COMMUNICATION: IMPLICATIONS AND APPLICATIONS IN THE FIELD OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING. 2018

  • Ignacio Guillén Galve. Investigating the teaching of the pronunciation of English as a Lingua Franca to Adult Learners of English for Academic Purposes: A case for fine-tuning at the intersection of socio-linguistics and English language education. ENGLISH AS A LINGUA FRANCA AND INTERCULTURAL COMMUNICATION: IMPLICATIONS AND APPLICATIONS IN THE FIELD OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING. 2018

  • Ignacio Guillén Galve. The use of ideational grammatical metaphor in academic spoken English. ENGLISH AS A GLOCALIZATION PHENOMENON: OBSERVATIONS FROM A LINGUISTIC MICROCOSM. 2006

  • Ignacio Guillén Galve. The use of ideational grammatical metaphor for intepersonal purposes in the medical research article. PERSPECTIVAS INTERDISCIPLINARES DE LA LINGÜÍSTICA APLICADA. PSICOLOGÍA DEL LENGUAJE, LENGUAJE INFANTIL Y PSICOLINGÜÍSTICA ; SOCIOLINGÜÍSTICA ; PRAGMÁTICA. 2005

  • REPRESENTATIONAL TRANSFERENCE IN TRANSLATION: A REFLECTION ON THE INTERPRETIVE POSSIBILITIES OF INTERLINGUISTIC GRAMMATICAL METAPHOR. Ignacio Guillén Galve. PRAGMATICS AT WORK: THE TRANSLATION OF TOURIST LITERATURE. 2004

  • Ignacio Guillén Galve. The pragmatic and semiotic dimensions of contex in translation assessment. TRANSCULTURAL COMMUNICATION: PRAGMALINGUISTIC ASPECTS. 2000

  • BASES PARA EL ESTUDIO COMPARATIVO DE LA METÁFORA GRAMATICAL EN LOS TEXTOS DIVULGATIVOS SOBRE EL PROCESO DE CONVERGENCIA EUROPEA. Ignacio Guillén Galve. EL DISCURSO DE LA CONVERGENCIA EUROPEA EN LOS TEXTOS SOBRE EL TRATADO DE MAASTRICHT. 1996

  • IS INTERTEXTUALITY BEHIND THE CHARACTERISTIC NOMINALIZATIONS OF THE MEDICAL JOURNAL ARTICLE? USING GRAMMATICAL METAPHOR AS AN INTERTEXTUAL SIGNAL. Ignacio Guillén Galve. THE INTERTEXTUAL DIMENSION OF DISCOURSE. 1996

  • Ignacio Guillén Galve. Grammatical metaphor across a medical journal: an initial analysis of the role of genre. CURRENT ISSUES IN GENRE THEORY. 1996

  • GRAMMATICAL METAPHOR IN THE EYES OF COGNITIVE GRAMMAR AND THE PRESENTING OF INFORMATION IN WRITTEN MEDICAL ENGLISH. Ignacio Guillén Galve. PERSPECTIVES ON SEMANTICS AND SPECIALISED LANGUAGES. 1994

Colaboraciones en ediciones de revista

  • Ibérica (Madrid). 1139-7241. 01/09/16

  • Miscelánea (Zaragoza). 1137-6368. 01/01/07

  • Miscelánea (Zaragoza). 1137-6368. 03/03/03 - 31/08/06



© Universidad de Zaragoza | Versión 2.26.4
© Servicio de Informática y Comunicaciones de la Universidad de Zaragoza (Pedro Cerbuna 12, 50009 ZARAGOZA - ESPAÑA)