Artículos
- Valero, Diana; Elboj, Carmen; de Botton, Lena. Roma in the COVID-19 crisis: transformative elements that emerge from the research. SOCIAL SCIENCES. 2024. DOI: 10.3390/socsci13120679
- Munté-Pascual, Ariadna; Matulic-Domandzic, María Virginia; López de Aguileta, Ane; Aiello, Emilia; Elboj, Carmen; Valero, Diana; Melgar, Patricia. Asserting the visibility of social work in science. FRONTIERS IN SOCIOLOGY. 2024. DOI: 10.3389/fsoc.2024.1411781
- Gómez Poyato, M. José; Lozano, Raquel; Mira-Aladrén, Marta; Valero, Diana. Role-playing as a method for the improvement of ethical competences in social work: a case study. SOCIAL WORK EDUCATION. 2024. DOI: 10.1080/02615479.2024.2328161
- Valero, Diana; Iñiguez-Berrozpe, Tatiana; Elboj Saso, Carmen. Immigrant students with limited or interrupted formal education: the influence of high expectations and adult role models on educational inclusion. LJETOPIS SOCIJALNOG RADA. 2023. DOI: 10.3935/ljsr.v29i2.370
- Samper Pardo, Mario; León Herrera, Sandra; Oliván Blázquez, Bárbara; Benedé Azagra, Belén; Magallón Botaya, Rosa; Gómez Soria, Isabel; Calatayud, Estela; Aguilar Latorre, Alejandra; Méndez López, Fátima; Pérez Palomares, Sara; Cobos Rincón, Ana; Valero Errazu, Diana; Sagarra Romero, Lucia; Sánchez Recio, Raquel Development and validation of a mobile application as an adjuvant treatment for people diagnosed with long COVID-19: protocol for a co-creation study of a health asset and an analysis of its effectiveness and cost-effectiveness. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH. 2023. DOI: 10.3390/ijerph20010462
- Valero-Errazu, Diana; Elboj-Saso, Carmen; Munté-Pascual, Ariadna. Apoyo socioemocional para alumnado inmigrante como factor de éxito escolar.. MAGIS. 2022. DOI: 10.11144/Javeriana.m15.asai
- Oliván Blazquez, Bárbara; Aguilar-Latorre, Alejandra; Gascón-Santos, Santiago; Gómez-Poyato, Mª José ; Valero-Errazu, Diana; Magallón-Botaya,Rosa; Heah, Rachel; Porroche-Escudero, Ana Comparing the use of flipped classroom in combination with problem-based learning or with case-based learning for improving academic performance and satisfaction. . ACTIVE LEARNING IN HIGHER EDUCATION. 2022. DOI: 10.1177/14697874221081550
- Munte-Pascual, Ariadna; Khalfaoui, Andrea; Valero, Diana; Redondo-Sama, Gisela. Social Impact Indicators in the Context of the Roma Community: Contributions to the Debate on Methodological Implications. INTERNATIONAL JOURNAL OF QUALITATIVE METHODS, THE. 2022. DOI: 10.1177/16094069211064668
- González Granados, Paula; Valero Errazu, Diana; Sierra Berdejo, María José. For me, it was a liberation, like being free again. A qualitative approach to the care trajectories of divorced mothers in Spain. FAMILIES RELATIONSHIPS AND SOCIETIES. 2022. DOI: 10.1332/204674321X16648932926816
- Elboj Saso, Carmen; Iñiguez Berrozpe, Tatiana; Valero Errazu, Diana. Relations with the educational community and transformative beliefs against gender-based violence as preventive factors of sexual violence in Secondary Education. JOURNAL OF INTERPERSONAL VIOLENCE. 2022. DOI: 10.1177/0886260520913642
- Romea, Ana C.; Valero, Diana; Elboj, Carmen; Melgar, Patricia. Mental Health and Access to Information in Times of COVID-19: The Role of Social Work. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH. 2022. DOI: 10.3390/ijerph19084483
- Valero, Diana; Elboj, Carmen; Plaja, Teresa; Munté Pascual, Ariadna. Social work and the Roma community: Elements to improve current practices. EUROPEAN JOURNAL OF SOCIAL WORK. 2021. DOI: 10.1080/13691457.2020.1857705
- Iñiguez Berrozpe, Tatiana; Valero Errazu, Diana; Flecha, Ainhoa; Redondo Sama, Gisela. Hacia una evaluación de la eficacia intercultural en el profesorado en formación. REVISTA DE SOCIOLOGÍA DE LA EDUCACIÓN. 2021. DOI: 10.7203/RASE.14.2.16634
- Merodio, G.; Ramis-Salas, M.; Valero, Diana; Aubert, A. How much is one life worth? The right to equity healthcare for improving older patients’ health infected by COVID-19. SUSTAINABILITY (SWITZERLAND). 2020. DOI: 10.3390/su12176848
- Serrano Martínez, Cecilia; Valero Errazu, Diana; Gómez Bahillo, Carlos. Las emprendedoras en el medio rural. El caso de estudio del Somontano aragonés. REVISTA INTERNACIONAL DE ORGANIZACIONES. 2020. DOI: 10.17345/rio24.91-110
- Valero, D. Educators on Diversity, Social Justice, and Schooling: A Reader. RISE - INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION. 2019. DOI: 10.17583/rise.2019.4079
- Marta Lazo, Carmen María; Valero-Errazu, Diana; Gabelas Barroso, José Antonio. Uso de Twitter en los MOOC: Nuevas formas de interacción juvenil y su influencia en el aprendizaje / Use of Twitter in MOOCS: New ways of youth interaction and their influence on learning. REVISTA LATINA DE COMUNICACIÓN SOCIAL. 2018. DOI: 10.4185/RLCS-2018-1309
- Iñiguez Berrozpe, Tatiana; Valero Errazu, Diana; Elboj Saso, Carmen. Hacia una Sociedad de la Información inclusiva. Competencia tecnológica y habilidades relacionadas con las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) de los adultos maduros. REVISTA MEDITERRANEA DE COMUNICACION. 2018. DOI: 10.14198/MEDCOM2018.9.2.9
- Valero, D.; Redondo-Sama, G.; Elboj, C. Interactive groups for immigrant students: a factor for success in the path of immigrant students. INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION. 2018. DOI: 10.1080/13603116.2017.1408712
- Elboj Saso, Carmen; Valero Errazu, Diana; Iñiguez Berrozpe, Tatiana; Gómez Bahillo, Carlos. La competencia intercultural en las organizaciones: una aproximación teórica. REVISTA INTERNACIONAL DE ORGANIZACIONES. 2017. DOI: 10.17345/rio19.75–92
- Valero, D.; Vinas, T.P. Educación Inclusiva del Alumnado Inmigrante: Lecciones desde Estados Unidos, Canadá y Australia. MULTIDISCIPLINARY JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH. 2017. DOI: 10.17583/remie.2017.2946
- Gómez Bahillo, Carlos; Valero Errazu, Diana. Solidaridad y religión. La acción social en las confesiones minoritarias en España. El caso de Aragón. ILU (MADRID). 2017
- Palomero, P.;Valero, D. Mindfulness y educación: posibilidades y límites. REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACIÓN DEL PROFESORADO. 2016. DOI: 10.47553/rifop.v30i3
- Iñiguez Berrozpe, Tatiana; Elboj, Carmen; Valero, Diana. La Universidad del Espacio Europeo de Educación Superior ante el abandono de los estudios de grado. Causas y propuestas estratégicas de prevención. EDUCAR. 2015. DOI: 10.5565/rev/educar.674
- Iñiguez Berrozpe, Tatiana; Valero Errazu, Diana. El trabajo en didáctica de ciencias sociales a través de los grupos interactivos. una práctica educativa de éxito. CLÍO (VALENCIA). 2015
- Bergua, J. A.; Serrano, C.; Valero, D.; Plumed, M. Sociedad red, arte dialogado y demopoiesis: El Ecce Homo de Borja. INTERNATIONAL REVIEW OF SOCIOLOGY. 2013. DOI: 10.1080/03906701.2013.804747
Capítulos
- Experiencia de co-creación de un curso de Formación en competencia intercultural en la intervención con el pueblo gitano para alumnado universitario (REA-CIIGAUN). Valero Errazu, Diana; López Rodríguez, María Esther; Mira Aladrén, Marta. EL USO DE LAS TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y LA COMUNICACIÓN EN EL AULA UNIVERSITARIA COMO CONSECUENCIA DEL CORONAVIRUS. 2022
- Aplicación de metodologías activas en el aprendizaje de Ética en el Grado de Trabajo Social. Mira Aladrén, Marta; Gómez Poyato, Mª José; Lozano Blasco, Raquel; Valero Errazu, Diana. HACIA LA CONSECUCIÓN DE LOGROS EXTRAORDINARIOS EN LOS PROCESOS DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE. 2022
- Experiencia de co-creación de un curso de Formación en competencia intercultural en la intervención con el pueblo gitano para alumnado universitario. Valero Errazu, Diana; López Rodríguez, María Esther; Mira Aladrén, Marta. HACIA LA CONSECUCIÓN DE LOGROS EXTRAORDINARIOS EN LOS PROCESOS DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE. 2022
- Digitalización de la atención a la madre lactante a través de aplicaciones móviles. Bernal Ansón, María Pilar ; .Latorre Martínez, María Pilar; Subirón Valera, Ana Belén; Valero Errazu, Diana. MONOGRÁFICO SALUD, EDUCACIÓN Y CONECTIVIDAD. 2021
Contratos
- Máster Universitario en Relacionde Género. 01/01/24 - 31/12/24
- INVESTIGACIÓN Y DIFUSIÓN DEL IMPACTO DE LAS FAMILIAS DE ACOGIDA EN EL SISTEMA SOCIO-EDUCATIVO Y ECONÓMICO DE ARAGÓN. 21/03/23 - 27/11/24
- PERCEPCIÓN DE CÁRITAS ZARAGOZA Y DE LA ACCIÓN SOCIOCARITATIVA: ANÁLISIS Y PROPUESTAS. 31/03/22 - 30/09/22
- CONVENIO DE COLABORACIÓN ENTRE EL GOBIERNO DE ARAGÓN Y LA UNIVERSIDAD DE ZARAGOZA PARA EL FOMENTO DE INVESTIGACIONES SOBRE LA GESTIÓN DE LA DIVERSIDAD CULTURAL EN ARAGÓN EN EL MARCO DEL PLAN INTEGRAL DE GESTIÓN DE LA DIVERSIDAD DE ARAGÓN. 19/07/17 - 14/11/17
- ESTUDIO DE CONVIVENCIA EN CENTROS EDUCATIVOS DE ARAGÓN. 25/04/17 - 31/12/17
UNIZAR teaching of the last six courses
|